Voldoen aan WMEBV
met Keesy

WMEBV zorgt voor betere dienstverlening

Inwoners kunnen zaken digitaal regelen en houden overzicht 

Wat is WMEBV?

Betere dienstverlening? En WhatsApp en e-mail zijn niet (meer) toegestaand?! Per 1 juli 2024 is de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (WMEBV) van kracht. In het kort:

  • Alle producten en diensten van de gemeente zijn ook digitaal aan te vragen
  • Het uitwisselen van vertrouwelijke gegevens verloopt via een vertrouwd kanaal (dus geen e-mail of WhatsApp)
  • Vervolgvragen, -antwoorden en aanvullende documenten zijn via het gekozen kanaal te raadplegen, veelal digitaal dus
  • Inwoners ontvangen een notificatie als er een besluit is of als er actie nodig is
  • De gemeente volgt of een bericht succesvol verzonden is onderneemt waar nodig actie

Met Keesy klaar voor WMEBV

De invoering van WMEBV klinkt als een stevig project. Met Keesy zijn gemeenten met een kleine inspanning klaar voor deze verbeterde dienstverlening. Fijn voor inwoners, maar ook voor medewerkers: minder navraag, minder bellen en steeds complete dossiers. Gesprekken via Keesy gaan namelijk automatisch in het dossier in de backoffice en/of het zaaksysteem. We laten het graag aan je zien.

Voeg Keesy toe aan het portaal

Met Keesy kunnen inwoners eenvoudig aanvullende vragen stellen. Een knop 'Stel je vraag' voegen we zo toe aan een portaal of aan de e-mail van een ontvangstbevestiging. Vragen, antwoorden en uitgewisselde documenten komen zo netjes in het dossier. Op deze manier voldoet de gemeente ook met bestaande e-formulieren aan de vereisten.

stad-logo
keesy-logo-footer

Kennismaken met Keesy?